سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر دوستی ای که جز بر راه خدا استوار باشد، گمراهی است و اعتماد بر آن، محال . [امام علی علیه السلام]
آشیانه
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» درتعزیت آفتاب(فاطمیه اول)

السلام علیک یا ممتحنه امتحنک الله الذی خلقک قبل ان یخلقک فوجدک لما امتحنک صابره... 

این روایت رو شاید اکثرا شنیده یا خونده باشید : امام صادق (ع) فرمودند : (در تفسر آیه « انا انزلناه فی لیله القدر» ) اللیله فاطمه و القدر الله . مراد از لیل فاطمه و قدر خداوند است . فمن عرف فاطمه حق معرفتها فقد ادرک لیله القدر. پس هر کس فاطمه را شناخت آنطور که باید بشناسه مثل اینه که شب قدر رو درک کرده . این رو اول کار گفتم که بگم من و نوشتن از هدف خلقت کجا .«واژه کجا مقام تو ترسیم میکند.» اصلا نه من ، آیت الله سید صادق شیرازی میفرمودن: همه درکی که علما و فضلا و متفکران و دانشمندان دنیا از حضرت زهرا(س) داشتند سایه ای از حقیقته وگرنه حقیقت رو نمیشه درک کرد ، مقام والای حضرت زهرا رو نمیشه درک کرد مگر در قیامت ، اونم شاید.

احوال ذره چیست اگر کار آفتاب               از خرمن وسایل تو خوشه چیدن است . 

فاطمیه اول هم اومد ؛ آیت الله وحید خراسانی می فرمودن : سعی کنید فاطمیه ها رو هر چه باشکوه تر برگزار کنید ، یه جوری که همه بفهمند که فاطمیه اومده ، بفهمن که چه خبره . 

 اینم وظیفه من و شماست ، امر به معروفه ، اگه بخوایم سخت بگیریم بر همه ما واجبه . اصلا هر محب و هر دوستدار ائمه (ع) هر شیعه وظیفش هست که : نباید به راحتی از مناقب و مصائبی که به اهل بیت (ع) روا شده بگذره . نباید بی توجه باشه .

شیخ بهلول (ره) ، آیت الله بهاالدینی (ره) و شاید خیلی از علمای دیگه خدا رحمت کنه همشون رو این جور فرمودن‌ : «شمایی که شیعه علی بن ابی طالب هستید نباید به راحتی از کنار این مصائب علی الخصوص ، ماجرای کربلا و شهادت حضرت زهرا (س) بگذرید .» چرا ؟ یکی از دلایلش که امروزه بازار گرمی هم داره اصلا نه از همون اول بازار گرمی داشته برای مخالفان شیعه ، اینه که اگه من و تو براحتی از این جریانات و این مصائب بگذریم براحتی سوار ما میشن . همین الآن سنی ها دارن میگن که ماجرای شهادت دختر پیغمبر ، حضرت زهرا (س) افسانه هست . کدوم شهادت ؟؟!!!! اصلا دختر پیغمبر شهید نشد ، اصلا عمر میتونه روی دختر پیغمبر دست بلند کرده باشه ؟؟؟!!!!!!  یه مشت اسرائیلیات و تاریخ دروغ و بی اصل و اساس هم مطرح میکنن که نه این افسانه هست نه واقعیت . همین چند سال پیش یکی از مولوی هاشون (البته مولاهم ، نه مولوی ) به نام عبدالعزیز نعمانی یه مقاله نوشت که همه اینا رو توش نوشته بود . حالا دیگه خودتون قضاوت کنین در حال حاظر وظیفه ی ما چیه ؟ (البته همه ی علمای ما مثل آیت الله سبحانی ، آیت الله وحید خراسانی ، آیت الله طباطبایی و ... جوابشون رو دادن ولی وظیفه من و شما حفظ ظاهر است .)

امام صادق (ع) فرمودند : «نفس المهموم لظلمنا تسبیح ... » آه میکشی نسبت به ظلمی که به اهل بیت شده پات مینویسن . نفس من و تو عبادته . حالا دیگه شما تا آخرش بخونید اگه نفس تسبیح باشه پس سینه زدن ، دم زدن از اهل بیت در خلوت و جلوت ، مشکی پوش کردن ، علم زدن و ... چی هست ؟؟؟!!!

آیت الله وحید خراسانی یه جمله فرمودن که تا آخر کار من و شما برامون بسه : فرموند : « دل تمام ائمه دست حضرت زهرا (س) هست . » میدونین یعنی چی ؟ نیاز به توضیح و تفسیر نداره دیگه. فاطمیه هم که اومد ، الان وقتشه ، یه جوری رابطمون رو با حضرت زهرا (س) قوی تر کنیم . به حضرت عباس دست به دامان کم کسی نمی خوایم بشیم . این حدیث قدسی که دیگه معرف حضور همه هست که  :تمام خلقت برای فاطمه هست همه چیز بخاطر حضرت زهرا (س) خلق شده . «یا محمد لولاک خلقت الافلاک ، لولا علی لما خلقتک و لو لا فاطمه لما خلقتکما» اگه فاطمه نبود هیچ چی نبود . شما ببینید وقتی خدا میخواد اهل بیت (ع) رو معرفی کنه میگن : «هم فاطمه و ابوها و بعلها و بنوها» این خلاف اصل عادی و معمول طبیعته . جون باید از بزرگ شروع میشد دیگه باید پیغمبر رو اول میگفت خدا ولی محور اهل بیت (ع) محور اصحاب کسا حضرت زهرا (س) قرار داده شده .

امام زمان (عج) میفرمایند که :«و فی ابنه رسول الله لی اسوه» من امام زمان اسوه و الگوم تو تمام مراحل زندگی مادرم فاطمه (س) هست . من وشما خیلی اتفاق افتاده که مثلا میریم پیش فلان عالم یا فلان عارف که دستورالعمل به ما بدین ... ، خب امام زمان ما ، من دیگه چی بگم امام زمان ، بقیه الله فی ارضه از امام زمان که دیگه بالاتر نداریم ، خودشون دارن میگن اگوی من مادرم زهراست . الگو میخوای دستور العمل امام زمان رو میخوای ؟ بریم یه کم سیره حضرت زهرا (س) رو بخونیم یه کم مطالعمون رو بالا ببریم ، زندگی کوتاه حضرت چطور بوده ؟ اگه سیره حضرت زهرا رو یه ذرش رو تو زندگی پیاده کنیم به نظر شما دیگه چی میخوایم . برای همه چی برنامه دارن .

امام حسن مجتبی(ع) فرمودند که : در دنیا کسی عابد تر از مادرم نبود .

به خدا هر کدوم از این روایتها خودش دنیایی هست اگه یه کم روش فکر کنیم . امتحان کنین ببینین چی دستگیرتون میشه ، مگه روایت نمیگه یک ساعت تفکر برتر از 1000 سال عبادته . حالا ما نمیخواد 1 ساعت فکر کنیم  یک ساعت باشه پیش کش 10 دقیقه درست رو هر کدوم از این روایتها فکر کنیم ببینید چی گیر متفکر میاد .

من این رو هم بگم که ما، در زدن لازم نداریم . ما کلید داریم . کسی که مال یه خونه هست که دیگه در نمیزنه وارد بشه کلید داره با کلید وارد میشه . امام صادق از قول مادرشون فرمودن : «فرزندان من هستند، محبین من » همه ما مادرمون حضرت زهراست همه ما میتونیم مادر صداشون کنیم . مگه میشه یه مادر نگاه به فرزندش نکنه . هر چی هم میخواد بد باشه مهر مادری بالاتر از این حرفاست ، اونم مادری مثل حضرت زهرا(س) . همه ما با اهل بیتیم ، به قول آقای انجوی .

پیغمبر (ص) فرمودند : (این روایت دیگه دیوونه کننده هست) «یا سلمان! من احب ابنتی فاطمه فهو فی الجنه معی ، ای سلمان هر کس دخترم فاطمه را دوست بدارد پس جایش در بهشت و با من است ، و من ابغضها فهو فی النار ، هر کس هم که با دخترم کینه و دشمنی بورزه در جهنم هست ، یا سلمان حب فاطمه ینفع فی مئه مواطن ، ای سلمان حب فاطمه در صد جا سود منده و به درد محبش میخوره ، اون صد جا کجاست ؟ ایسر تلک المواطن ، آسون ترین اون صد محل ،الموت ، القبر ، الصراط و المحاسبه . فمن رضیت عنه ابنتی ... .» دیگه چی میخوایم . این همه لطف تازه من بقیه روایت رو نگفتم همین بسه . خب این از اونا مگه ما نمگیم از تو به یک اشاره از ما چهار نعل تاختن ، این اشاه هست یا یقیه ما رو گرفتن و به سمت خودشون کشوندن ، به خدا ما به ائمه احتیاج داریم ، چرا حواسمون نیست ، خب حالا ما چکار کنیم ؟

شیخ عباس قمی (ره) میگفتن من تمام اعتبار و موندگاری کتاب مفاتیح الجنانم به این خاطر بوده که من اینا رو به نیت زهرای اطهر (س) نوشتم . یه کم به زندگیامون رنگ و بوی فاطمی بدیم یه کم وجود حضرت زهرا رو تو زندگیامون لمس کنیم یه کار کنیم تو قیامت رومون بشه سرمون رو بالا بیاریم . یه کم معرفت به خرج بدیم . حرف همیشگی من ، مجالس اهل بیت رو نزاریم رو زمین بمونه .

 

من و جدا شدن از کوی تو خدا نکند                خدا هر آْچه کند از توام جدا نکند

یا علی مدد- التماس دعا  



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ابراهیم قربانی ( شنبه 87/2/28 :: ساعت 8:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

داستان توسل به حضرت زهرا(س)
لیله القدر وفاطمه(س)
روزهای غربت علی
درتعزیت آفتاب(فاطمیه اول)
میلاد حضرت زینب(س)
سیدشهیدان اهل قلم
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 2
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 46181
» درباره من

آشیانه

» فهرست موضوعی یادداشت ها
فرهنگی[2] .
» آرشیو مطالب
زینب امام رضا

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب